Tuning és alkatrész

A szegmens új etalonja - az új DUCATI Multistrada 1260

 Az új Multistrada a Ducati Testastretta DVT (Desmodromic Variable Timing) 1262 köbcentis erőforrásával, új vázzal, továbbfejlesztett elektronikai csomaggal, kis facelift-tel (új oldalpanelek, és könnyebb, sportosabb kerekek) hódit a 2018-as szezontól. 

Az 1200-as Multistrada 2010-ben forradalmasította a szegmenst, egy igazi 4-az-1-ben motorkerékpárral lépett piacra: a sportmotortól a hosszútávú túramotorig, a mindennapi közlekedési eszköztő az enduroig kínált megoldást. Ezt az univerzalitást, 4-az egyben koncepciót viszi tovább a legújabb 1260-as Multistrada, de  mindent jobban tud, mint elődjei: teljesítményben, kényelemben, biztonságban, használhatóságban, megjelenésében egy új szintre lépett.

Az 1262 köbcentis Ducati Testastretta DVT engine teljesíti az Euro 4 normát, és bőséges nyomatékkal rendelkezik az általában használt alsó és a középső fordulatszám tartományokban. A maximális nyomaték 85%-a rendelkezésre áll már 3,500/perc-es fordulatszámon, és 5,500-nál 18% nagyobb a nyomatéka, mint a 2017-es 1200-as Multistradanak. Ezáltal az új Multistrada 1260 4,000/perces fordulat körüli tartományban kategória első teljesítményt nyújt.

Az új, megnövelt teljesítmény tökéletesen kontrollálható az új Ride-by-Wire rendszerrel, kombinálva a vajpuhán, mindkét irányba működő Ducati Quick Shift rendszerrel egy mindent felülmúló motorozási élményt nyújt.

Az új váz, hosszabb lengővilla, nagyobb tengelytáv és az új villaszög agilis és nagy sebességnél és teljes terhelésnél is stabil motorkerékpárt eredményez. 

A Multistrada 1260 elektronikai csomagja által is új etalon a kategóriájában. A Bosch IMU (Inertial Measurement Unit) vezérli a kanyar ABS-t, a Ducati kanyar fényszórókat (DCL) (az 1200S modell esetén), a Ducati egykerekezés szabályzást (DWC). A DWC és a DTC (kipörgés gátló) 8 fokozatban állítható és akár ki is kapcsolható. A lejtmenet asszisztens (Vehicle Hold Control (VHC)) minden Multistrada 1260 modellen alap felszerelés. A Bosch IMU vezérli a félaktív Ducati Skyhook Suspension (DSS) Evolution rendszert. (1260S modell esetén)

Minden modell felszereltsége a tempomat, egy gombnyomással rögzíthető a kívánt sebesség a bal kormány kapcsolón. Az S modell alap felszereltsége a Bluetooth modul, ami vezérli a DMS-t (Ducati Multimedia System), vagyis összekapcsolja a motort az okostelefonnal, és lehetővé teszi az alap funkciók felhasználóbarát, egyszerű elérését. (bejövő hívások kezelése, SMS olvasás, zene hallgatás) 

Az Multistrada 1260 teljes új kulcs nélküli rendszerrel rendelkezik, amely még biztonságosabb.
Az olajcsere 15,000 km-enként, a "Desmo Service" minden 30,000 km-ben esedékes, ami lehetővé teszi az igazán hosszú túrákat köztes karbantartás nélkül.

Multistrada 1260  

Szín

Ducati Red szürke vázzal, fekete kerekek

Tulajdonságok

o Ducati Testastretta DVT 1262 cc erőforrás
o Bosch IMU: Inertial Measurement Unit
o Bosch-Brembo 9.1ME kanyar ABS rendszer
o 320-mm első féktárcsák Brembo 4-dugattyús radiális munkahengerekkel
o elektronikus tempomat
o 4 riding mód (Sport, Touring, Urban, Enduro)
o Ride-by-Wire (elektronikus gázkar)
o Ducati Wheelie Control (DWC)
o Ducati Traction Control (DTC) - kipörgés gátlás
o Vehicle Hold Control (VHC) - emelkedő asszisztens
o állítható magasságú vezető ülés
o LCD kijelző

Multistrada 1260 S (és Multistrada 1260 S D-Air)

Színek

1. Ducati vörös - grafit váz, fekete kerekek
2. Iceberg White - grafit váz, arany felnik
3. Volcano Grey - grafit váz, arany felnik

Jellemzők

o Ducati Testastretta DVT 1262 cc erőforrás
o Bosch IMU: Inertial Measurement Unit
o Bosch-Brembo 9.1ME kanyar ABS rendszer
o 330-mm első féktárcsák Brembo M50 4-dugattyús radiális munkahengerekkel
o elektronikus tempomat
o 4 riding mód (Sport, Touring, Urban, Enduro)
o Ride-by-Wire (elektronikus gázkar)
o Ducati Wheelie Control (DWC)
o Ducati Traction Control (DTC) - kipörgés gátlás
o Ducati Quick Shift (DQS) Up&Down - váltóasszisztens mindkét irányba
o Vehicle Hold Control (VHC) - emelkedő asszisztens
o állítható magasságú vezető ülés
o színes TFT kijelző
o elektronikus vezérlésű,  félaktív Sachs Ducati Skyhook (DSS) Evolution futómű
o teljes LED fényszóró Ducati kanyarlámpákkal (DCL)
o D|Air system (Multistrada 1260 S D|Air)

Elérhető extra csomagok

• Touring Pack: fűtött markolatok, oldaldobozok, középállvány

• Sport Pack: utcai homológ Ducati Performance by Termignoni kipufogó, karbon első sárvédő, CNC mart tartály fedelek

• Urban Pack: top case, tanktáska, USB hub

• Enduro Pack:  LED kiegészítő fényszórók and Ducati Performance alkatrészek a Touratech-től: karter védő, hűtő védő, olajhűtő védő, sztender szélesítő, off-road lábtartók 

Új Ducati Link App

A Multistrada 1260-hez egy toábbfejlesztett applikáció érhető el (Ducati Link App), iOS-en és Android-on is. Bluetooth-on keresztül csatlakozik a Multistrada 1260-hoz, a telefon rögzíti a motor adatait (dőlésszöget, aktuális, átlag és maximális teljesítményt, sebességet fogyasztást és még számos paramétert).

A motor és a rider teljesítményén felül az app rögzíti az útvonalat, amely így könnyen megosztható más felhasználókkal. 

Az új Ducati Link App által beállíthatók a motor paraméterei, pl. a riding mode.
Tartalmazz az "Alert and Info Service" funkciót, amely emlékezteti a tulajdonost a karbantartásokra, figyelmeztet hiba esetén, és képes a dealerrel közvetlenül kommunikálni.

Egyedi, elegáns dizájn

A Multistrada 1260 megtartotta a Multistrada család meghatározó vonásait, – letisztult felületek, feszes vonalak és kontrasztos első és hátsó traktus – keltenek példátlan befejezettség minőség érzést. Az új oldalsó tank panelek új, keskenyebb megjelenést adnak a motor elejének. Az új váz, amely a tökéletes kiegyensúlyozottságot és teljesítményt biztosítja, az alumínium segédváz az integrált doboz tartó nyílásokkal, és az új, ergonomikus váltó pedál csak néhány azon részletek közül, melyek a Ducati tökéletes kidolgozottság iránti elkötelezettségét mutatják. Éppúgy, mint az új alumínium betétes kulcs, vagy az extra modern TFT kijelző.

Az új 5 küllős Y felnik az új Multistrada 1260 S megjelenésének meghatározó elemei. Minden részlet a praktikusság és a hatékonyság jegyében született. A hátsó kapaszkodó a Multistrada 1200 Enduro-ról érkezik, amely által választható a műanyag oldaldobozok és topcase helyett Touratech gyártmányú alumínium doboz szett is. A Multistrada 1260 új rendszámtartó elemet és új LED irányjelzőket kapott.

Vadonat új TFT műszer panel

Az Multistrada 1260 új, napsütésben is jól látható LCD műszerfal panele új elrendezésű, így egyszerűsítettünk a menüjén is. A belépés a menübe is egyszerűbb, új ikonok találhatók a bal kormánykapcsolón. Az üres pont egy rövid megynyomást jelent, a telt jelzés pedig a hosszabb működtetésre utal.

Az új Multistrada 1200 S and D|Air nagyobb felbontású (186.59 PPI - 800xRGBx480) TFT panelén egy átdolgozott menürendszer dolgozik. Jobban olvasható erős napfényben, új a grafikus felület, még könnyebb navigálni a menükben. A riding mode-okhoz különböző szín sémák tartoznak: A Sport vörös, a Touring éjszaka fehér, nappal fekete, az Urban szürke, az Enduro pedig barna.

Az LCD and TFT is megjeleníti a sebességet, aktuális fordulatszámot, sebesség fokozatot, összes kilométert, két napi km számlálót, a hűtőfolyadék hőmérsékletét, üzemanyag szintet és a pontos időt. Egyéb megjelenített információk a kiválasztott üzemmódhoz köthetők: a még megtehető távolság, pillanatnyi fogyasztás, átlagfogyasztás, átlagsebesség. levegő hőmérséklet, utazás ideje, és a fagyveszély figyelmeztetés.

Álló helyzetben a bal kormánykapcsolóval elérhető menüben személyre szabhatók a DTC és a DWC különböző funkciói és a 3 fokozatban állítható dőlésszög-érzékeny ABS. Az S verziófutóműve szintén ebben a menüben állítható. Továbbá állóhelyzetben vagy menet közben kiválasztható az üzemmód (Sport, Túra, Városi vagy Enduro) és a terhelés: csak rider, rider és csomagok, rider és utas vagy rider, utas és csomagok.

Az S verzió teljes LED-es fényszórókkal és Ducati Kanyarfényszóró Rendszerrel (DCL) rendelkezik, amely kanyarokban aktiválódik, hogy a dőlésszögnek megfelelően optimális látási viszonyokat biztosítson. A Multistrada modelleken külön gombbal kapcsolható a vészjelző fény. A Multistrada 1260 új funkciója az automatikusan lekapcsoló irányjelző. A dőlésszög figyelő rendszernek köszönhetően az irányjelzők automatikusan lekapcsolnak, ha befejeztük a kanyarodást, vagy ha megtettünk egy bizonyos távolságot (200-tól 2.000 méterig az irányjelző gomb megnyomásakori sebességtől függően).

Javítottak a TFT panelen megjelenő, okostelefonnal párosított média lejátszó felületén. Valamint az Enduro módban elérhető, frissített trip master megállítható, beállítható, hogy mutassa a hátralévő utat és könnyebben aktiválható.

Kulcsnélküli Indítás

A Multistrada 1260 hagyományos kulcs nélkül indítható, köszönhetően a Kulcsnélküli Indításnak, amely tovább növeli a biztonságot. Amikor az elektronikus kulcs a motor 2 méteres környezetébe kerül, a rendszer automatikusan felismeri a kulcs kódját, akár ha az végig a motoros zsebében lapul. Az ”on” gomb megnyomásával a Multistrada életre kel, aktiválódik a kijelző és a motor indíthatóvá válik. Az elektronikus kulcs rejt egy hagyományos, kihajtható kulcsot is, amellyel levehető az ülés és kinyitható a tanksapka. A motor rendelkezik kormányzárral, amely elektomosan működtethető.

Ducati Testastretta DVT 1262

A szívó és kipufogó szelepek egymástól függetlenül változtatható vezérlésével a DVT (Ducati Variable Timing) motor magas fordulaton teljesítményre van optimalizálva. Az alacsony és közepes fordultszám tartományokon a sima teljesítéményleadás és a nyomaték a hangsúlyos. Gyakorlatban a motor a fordulatszámnak megfelelően folyamatosan és észrevétlenül változtatja a karakterét, miközben teljesíti az Euro 4-es előírásokat és jó fogyasztási adatokat biztosít.

Az 1262 cm3-re megnövelt hengerűrtartalommal a Multistrada 1260 a megbízhatóság és a teljesítmény etalonjává vált. A Ducati mérnökei a Multistrada 1200 erőforrása felhasználásával fejlesztették ki az új motort, a legnagyobb és a lehető legjobb nyomatékleadásra koncentrálva az alacsony és közepes fordultszám tartományokon. Az nyomaték 85%-a elérhető 3500-as fordulat alatt, míg 5500-nál 18%-kal magasabb az előző modellhez képest. Ez azt jelenti, hogy 4400-as fordulatszámon, vagyis a legtöbbet használt fordulaton a Multistrada 1260 a legnyomatékosabb motor az osztályában.

A nagyobb hengerűrtartalmat hosszabb, 67,9 mm helyett 71,5 mm-es lökettel érték el (míg a furat változatlanul 106 mm maradt). Ehhez új hajtókarokra, főtengelyre és hengerre volt szükség.  A DVT rendszert áttervezték a maximális alacsony és közepes fordulti nyomaték érdekében, így 158 lóerőt értek el 9750-es fordulaton és 129 Nm nyomatékot 7500-nál.

Mind a szívó és a kipufogó oldalt át kellett tervezni, hogy elérhessék ezt a teljesítményt. A leömlőket átalakították, új a katalizátor belső kialakítása és a végdob. A szívóoldalon áttervezték a beömlőt.

Both the exhaust and intake had to be redesigned to achieve such performance. The exhaust piping was redesigned, the presilencer received a new inner layout and a new silencer. At the intake end, the air intake mouth was redesigned.

A vezérlő szíj fedelén elhelyztek egy fém DVT logót. A Multistrada 1260 generárot fedelét áttervezték, hogy igazodjon az új sebességfokozat szenzorhoz, amely a gyorsváltó központi eleme. A váltókar mechanikája megváltozott, a rövidebb kapcsolat lehetővé teszi a még precízebb váltásokat.

A generátor és a kuplung fedél is új „Mercury Grey” színre lett festve. A kuplung munkahenger is új alkatrész, amely az előző modelléhez képest kompaktabb és jobban integrált lett.

A motor hangolását teljesen áttervezték a megbizhatóságot szem előtt tartva és nyomaték átvitel az összes módba megváltozott a kiválasztott sebességfokozatnak megfelelően. Szintén a könnyebb kezelhetőség érdekében a motorfék szabályozás minden fokozatban másképp reagál. A sebességtartó automatikát is áthangolták a lehető legkényelmesebb motorozás érdekében.

Desmo gyönyör

Ahogyan várható volt, a Testastretta DVT motor a Dezmodromikus szelepvezérlési rendszert alkalmaz, amely világszerte híressé tette a Ducati Bolognában készült motorjait. Ez a különleges rendszer mechanikusan zárja a szívó és kipufogó szelepeket, ugyanazzal a precizitással, mint ahogy nyitja is azokat. A dezmodromikus kifejezés a görög desmos (kapcsolat) és a dromos (löket) szavakból tevődik össze, és arra a mechanizmusra utal, amely a szelepeket az egyik (nyitás) majd a másik (zárás) irányban működteti. A Ducati összes modelljében használt rendszer kiválóságát bizonyítja, hogy a Ducati Corse a Superbike és a MotoGP motorjaiban is ezt alkalmazza.

A Testastretta DVT motorban a kényszervezérlés egyértelmű előnyöket jelent a hagyományos szeleprugókkal szemben. Alacsony fordulatnál a rendszer működtetése kevesebb erőt igényel, mivel nincsenek rugók, amiket össze kellene nyomni. Ez lehetővé teszi az egyes szelepek vezérlésének kompakt méretét, így csökkentve a súlyt és lehetővé téve a könnyebb integrációt.

Innovatív technológia

A Multistrada 1260 új gázkezeléssel rendelkezik, ami a Ride By Wire rendszerrel együtt dolgozik, hogy kontrollálja az erőátvitelt. Az új rendszer simább gázreakciót biztosít a még jobb kezelhetőség érdekében.

A Multistrada 1260 a Bosch Inertial Measurement Unit-tal (IMU) van felszerelve, amely vezérli a Ducati Wheelie Control-t (DWC, egykerekezés szabályzó), a Bosch Cornering ABS (kanyar ABS) és a tempomatot. A négy üzemmód (Sport, Túra, Városi és Enduro) a Ducati Skyhook Suspension-nel (DSS) együtt még hatékonyabb Multistrada 1260 S-en. Ez dinamikusan változtatja a futómű beállítását az útviszonyoknak és a motorozási stílusnak megfelelően, biztosítva ezzel az állandó kontrollt, teljesítményt és kényelmet. A Multistrada 1260 Vehicle Hold Control-lal (VHC, emelkedő asszisztens) és Ducati Quick Shift-tel (DQS, felfelé és lefelé működő gyorsváltó) van felszerelve, amelyek az S és a D|Air verziók alapfelszereltségét képzik, és opcionálisak az alap modellhez.

Sport Mód

A Sport Módot kiválasztása elképesztő 158 lóerőt és lélegzetelállító 129,5 Nm nyomatékot biztos, sportos futóműbeállítással együtt (az S verzión). A Sport Módot továbbá a Ducati Kipörgésgátló és Egykerekezés Szabályzó, alacsony szintű, valamint az ABS 2-es szintű beállítása jellemzi. A hátsó kerék emelkedés érzékelésének kikapcsolása és a kanyar ABS kombinációja ideális a tapasztaltabb motorosoknak, akik a saját határaikat szeretnék tesztelni.

Túra Mód

A Túra Módban finomabb, kevésbé közvetlen gázreakcióval áll rendelkezésre a Multistrada teljes 158 lóereje. Az aktív biztonságot növeli a DTC és a DWC magasabb érzékenysége a megingathatatlan stabilitás érdekében. Az ABS 3-as szinten tökéletes a túrázáshoz. Ez a beállítás aktiválja a hátsó kerék elemelkedésének érzékelését és a dőlésszög-érzékeny ABS-t, miközben optimalizálja az első és hátsó fékek együttes működésének fékhatását. Az S verzión a hosszú túrákhoz tökéletes futómű beállítás párosul, ami maximális kényelmet biztosít motorosnak és utasnak egyaránt.

Városi mód

A városi módban a maximális teljesítmény 100 lóerőre van korlátozvan, és az S verzión a futómű agilitásra van optimalizálva a hozzá tartozó DSS beállítással, A DTC és a DWC a legmagasabb értékre állítva biztonságos motorozást nyújt a rosszabb városi utakon is. Az ABS 3-as szintre állítva.

Enduro Mód

A hosszabb utak és a városi forgalmon kívül a Multistrada 1260 brilliánsan képes leküzdeni az off-road szakaszokat is. Az Enduro Mód 100 lóerőre korláttozza a maximális teljesítményt, off-road orientált futóműbeállítással az S verzión. A DTC és DWC alacsony fokozaton, az ABS pedig 1-es szinten működve ideális az off-road használathoz, kevés tapadást biztosító terepen, a hátsókerék emelkedését figyelő rendszer, a kanyar ABS és az ABS a hátsó keréken nem aktív.

DTC (Ducati Traction Control - Kipörgésgátló)

A Ducati Safety Pack (elektronikus segédletek) egyik központi eleme a DTC. A versenyzésből átvett rendszer egy szűrőként funkcionál a motoros keze és a hátsó kerék között. Mindössze pár ezredmásodperc alatt a DTC érzékeli és kontrollálja a hátsó kerék megcsúszását, lényegesen növelve ezzel a teljesítményt és a biztonságot.

A rendszer nyolc fokozatban állítható. Mindegyiket úgy programozták, hogy a hátsó kerék csúszása fokozatosan passzoljon a motoros képességeihez. Az 1-es szint a rendszer legkisebb mértékű beavatkozását engedi, míg a 8-as nedves úthoz ajánlott, ami teljesen meggátolja a kerék csúszását. A Multistrada 1260-on a DTC az üzemmódok részét képzi. A DTC szintjei a négy különböző módban előre meghatározottak, de ezek a beállítások személyre szabhatóak és elmenthetőekm hogy jobban illeszkedjenek az egyéni motorozási stílusokhoz és igényekhez. A több ezer órányi közúti és pályán végzett teszt eredménye, hogy ez a technológia lényegesen növeli a biztonságot a kanyarokban történő gyorsításkor. Az Alapértelmezett funkcióval a felhasználó visszaállíthatja a gyári értékeket.

Ducati Wheelie Control (DWC – Egykerekezés szabályozó)

A rendszer 8 szintű állítási lehetőséget kínál. Elemzi a motor helyzetét (felismeri az első kerék elemelkedését) és szabályozza a nyomaték és a teljesítmény mértékét, hogy maximalizálja biztonságos a gyorsulást az egyensúly elvesztése nélkül. A DTC-hez hasonlóan, a DWC 8 állítási lehetősége az üzemmódok részét képzi. Az Alapértelmezett funkcióval a felhasználó itt is visszaállíthatja a gyári értékeket.

Ducati Skyhook Suspension (DSS – Elektronikusan állítható futómű) Evolution

A DSS (Ducati Skyhook Suspension) Evolution rendszert még tovább fejlesztették. A továbbfejlesztett rendszer része az új Sachs villa csillapító patronokkal és alacsony ellenállású krómszárakkal, egy szenzor, amely a hátsó gátlót vezérli és a szoftver, ami a Bosch IMU adatait kezeli, új algoritmussal rendelkezik. A Multistrada 1260 S alapfelszereltségét képző DSS platform egy 48 mm-es Sachs első villából és hátsó központi rugóstagból áll, mindkettő elektromosan állítható. Ez lehetővé teszi, hogy a DSS folyamatosan állítsa a hidraulikus húzó- és nyomófokozati csillapítást a megfelelő egyensúly megtartása érdekében. Így a motor stabil marad függetlenül az útfelület körülményeitől, minimalizűlva a rugózott tömeg ingását és lényegesen növelve a kényelmet és biztonságot.

A Skyhook kifejezés abból az egyedülálló, motorozás közben tapasztalt érzésből ered, mintha a motor egy az égből lógó kampóra lenne akasztva, mindig megtartva az egyensúlyát és stabilitását. Ez az innovatív technológia túlteljesíti a hagyományos passzív rendszereket a dinamikus futómű viselkedésének állandó kontrolljával. A DSS Evolution rendszerben a beállításokon tovább csiszoltak a maximális teljesítmény, biztonság és kényelem érdekében.

A DSS Evolution technológia elemzi a motor rugózott és rugózatlan tömegének számos szenzorából érkező adatokat, kiszámítja és beállítja a megfelelő csillapítás mértékét, hogy a lehető legsimább legyen az út. Egy gyorsulásmérő a kormánykiflin és egy a vezérlő egységben, amely a figyeli a DSS Evolution-t, adatokat szolgáltata rugózott tömegről, míg egy gyorsulásmérő a villa alján a rugózatlan tömegről küld jeleket. Hátul egy másik szenzor a rugóutat figyeli. A DSS Evolution feldolgozza ezeket az adatokat egy vezérlő algoritmuson keresztül, egy képzeletbeli, a motor felett lévő ponthoz viszonyítva, és extrém gyors módosításokat végez a futóművönm hogy ehhez a ponthoz képest minimalizálja a jármű mozgását.

Hogy kisimítsa a gyorsítás és lassítás általá okozott hosszanti erőhatásokat, a rendszer felhasználja a kipörgésgátló hosszanti gyorsulásmérőjét, az ABS rendszer nyomásmérőit gyors számításokhoz és válaszokhoz, amelyek csökkentik a jármű hintázását, és a Bosch IMU adatait, amelyek folyamatosan meghatározzák a motor helyzetét két tengely mentén.

Brembo fékrendszer Bosch kanyar ABS-szel

Az egész Multistrada 1260 család Brembo fékrendszerrel és Bosch 9.1ME Kanyar ABS ECU-val rendelkezik, amely a Ducati Safety Pack (DSP) részét képzi. A kanyar ABS a Bosch IMU (Inertial Measurement Unit) platformot használva optimalizálja az első és hátsó fékhatás mértékét olyan kritikus helyzetekben is, mint amikor a motor jelentősen meg van döntve. Az üzemmódokkal együtt a rendszer kompromisszummentes megoldást nyújt bármilyen helyzetben.

Az ABS vezérlő processzorának köszönhetően a Multistrada egy elektronikus kombinált fékrendszert használ, ami a Városi és Túra módokhoz optimalizált, de kevésbé avatkozik közbe a Sport módban, ahol a kombinált fékezés kevésbé kívánatos. A kombinált fékrendszer négy nyomásmérőt alkalmazva osztja szét a fékerőt az első és hátsó fékek között a stabilitás növelése érdekében.

A kemény fékezés alatti irányíthatóság érdekébe ahátsókerék emelkedését figyelő rendszer aktív Városi és Túra módban. Az ABS működtethető csak az első féknél is, mint az Enduro mód esetében, hogy lehetővé tegye a hátső kerék blokkolását és csúsztatását terepen. Az ABS teljesen ki is kapcsolható Enduro módban, és a beállítások menthetők, hogy a következő indításkor is aktívak legyenek.

A rendszer beleillik a különböző üzemmódokba, és három elérhető fokozata van. Sport módban a 2-es szint egyensúlyban tartja az elsőt és a hátsót, engedve a hátsó kerék elemelkedését és a kanyar funkciót, a sportos motorozási stílushoz kalibrálva. A 3-as szint Túra és Városi módban optimális kombinált fékhatést kínál korlátozott hétsókerék emelkedéssel a maximális biztonság és teljesítmény érdekében, a kanyar funkció engedélyezett és biztonságra optimalizált. Az ABS 1-es fokozatban off-road teljesítményre fókuszál, a hátsó kerék emelkedése és blokkolása engedélyezett, míg az ABS csak elől működik.

Az első fékrendszer a Multistrada 1260-on radiálisan rögzít radiálisan rögzített, 4 dugattyús monobloc Brembo nyergekből, 32 mm-es dugattyúkból, 2 fékbetétből, radiális főfékhengerbőlm állítható fékkarokból és dupla 320 mm-es tárcsákból áll. Hátul a 265 mm-es tárcsába egy úszó féknyereg harap, szintén a Brembo-tól. Ezek az alkatrészek kimagasló fékteljesítményt nyújtanak minden Ducatin. A Multistrada 1260 S-en a fékrendszer közvetlenül a Ducati Superbike ágától jön, 330 mm-es tárcsák Brembo M50 radiális, 4 dugattyús monobloc nyergekkel párosítva.

Vehicle Hold Control (VHC – Emelkedő asszisztens)

A Multistrada 1260-on az ABS rendelkezik VHC rendszerrel. Amikor aktiválódik, a VHC megtartja a motort a hátsó fék használatával (ha a rendszer használaton kívül van, automatikusan kikapcsol 9 másodperc után). Ez segítséget nyújt a motorosnak a könnyebb elinduláshoz, főleg emelkedőn. A rendszer működteti a féket elindulásnál, így a motoros szabadon figyelhet a gáz és a kuplung kezelésére.

A funkció akkor aktiválódik, ha a motor álló helyzetben van, az oldaltámasz felcsukva, és a rider nagy nyomást fejt ki az első vagy a hátsó fékre. Aktiváláskor a rendszer kiszámolja és megfelelő nyomást alkalmaz a hátsó fékre az ABS vezérlőszelepeket használva.

A rendszer az ABS minden fokozatában aktiválható, kivéve, ha az teljesen ki van kapcsolva. A VHC aktiválását egy figyelmeztető lámpa jelzi. Ugyanez a lámpa figyelmeztet, ha a rendszer csökkenti a nyomást a hátsó keréken és feloldja a féket; a fékhatás csökkenése fokozatos.

Váz

A Multistrada 1260 új vázat és hosszabb lengőkart kapott. A villaszög 24°-ról 25°-ra nőtt, míg a lengőkar 48 mm-rel hosszabb. A változások hatására a tengelytáv 55 mm-rel hosszabb lett. Ez, az új erőforrás karaktere és a futómű beállítása élesebb kezelhetőséget kölcsönöz a Multistrada 1260-nak kanyarokba, miközben teljes stabilitást nyújt még utassal és oldaldobozokkal együtt is teljes terhelésnél.

A váz térhálós felépítése nagy átmérőjű, de vékony csövekből, és két oldalsó segédváz áll, amiket egy hátsó, üvegszállal erősített műanyag teherviselő elem zár el a maximális torziós merevség érdekében. A féloldalú lengőkar egyben öntött alkatrész, kovácsolt és hegesztett betétekkel, amely erősségével és alacsony súlyával járul hozzá a Multistrada biztos kezelhetőségéhez.

Futómű

A Multistrada 1260 egy 48 mm-es fejjel lefelé állított Kayaba villával rendelkezik külön öntött alsó befogóval, teljesen állítható rugó előfeszítéssel, nyomó- és húzófokozati csillapítással. Hátul egy szintén teljesen állítható Sachs központi rugóstag, nyomó- és húzófokozati csillapítással és kézzel állítható előfeszítéssel. A rugók progresszíven működnek, így fokozott kényelmet biztosítanak még teljesen felpakolva is.

A Multistrada 1260 S elöl 48 mm-es villával felszereltek (a tipikus kerámia szürke színben, az elektromosan állítható futóművet a kovácsolt alsó befogó jellegzetes színe mutatja). A hátsó gátló a Sachs-tól származik. Az elektromosan állítható futóművet a Ducati Skyhook Suspension (DSS) Evolution rendszer vezérli. A hidraulikus gátló nyomó- és húzófokozati csillapítás állítása és a rugó előfeszítése mellett (automatikus és az üzemmódokba integrált, vagy személyre szabható a fedélzeti computeren) a rendszer folyamatos kontrolt alatt és egyensúlyban tartja a motort.

Mindkét futómű rendszer 170 mm rugóutat nyújt (elöl és hátul), kényelmes utat biztosítva még megpakolva is, valamint biztonságos kezelhetőséget terepen is. Az S verzión a kényelmet tovább növeli a DSS Evolution, amely a rendszer gyors, felhasználóbarát állítását teszi lehetővé a körülményekhez és az út típusához igazodva: csak rider, rider és csomagok, rider és utas vagy rider, utas és csomagok. A belső futómű beállítását mind a Multistrada 1260, a Multistrada 1260 S és a D|Air verziók esetében átdolgozták.

Gumik és felnik

A Multistrada 1260, 1260 S és 1260 S D|Air 5 küllős könnyűfém felnikkel rendelkeznek, amik 340 grammal könnyebbek, mint a Multistrada 1200-é. Az összes verzió with 3.50 x 17’’ első és 6.00 x 17’’ hátsó kerekekre szerelt 120/70-17-es első és 190/55-17-es hátsó Pirelli SCORPION™ Trail II gumikkal rendelkezik.


VÁLTOZATOK, TECHNIKAI ADATOK, ÁRAK